September 7, 2014

HELPPO NUTTURA PUHELINJOHTOPONNARILLA





Olen aina ollut innoissani testaamassa kaikenlaisia hiusvempaimia mutta näihin puhelinjohtoponnareihin olen suhtautunut alusta asti hieman epäillen. Näitä lapsuuden avainnauhan mieleeni tuovia pampuloita on hypetetty hiuksia vahingoittamattomina ja hellävaraisina mutta itse näin pitkähiuksisena niissä vain takkuuntumista edistävän muovipötkylän. Uskaltauduin pitkän pähkäilyn päätteeksi ostamaan parit ponnarit ja yllätyksekseni näillä saa parhaimman mahdollisen, erittäin muhkean sotkunutturan tehtyä. Nostan hiukset päälaelle ja taitan pituuden puoliksi, sujautan ponnarin kerran niiden yli, otan latvat mukaan ja pyöräytän ponnarin toisen kerran nutturan yli. Siinäpä se. Tämä kampaus pysyi ja pysyi jopa viime viikonloppuna Linnanmäen laitehurvitteluissa!
Toinen tarina on taas itse poninhännän teko ja ponnarikampauksen pysyvyys. Eipä toimi ainakaan minun liukkaassa kuontalossani se. Kotioloissa voin hyvin pitää puhelinjohtoponinhäntää, siellä sen valuvuus ei niinkään haittaa. Jos haluan pysyvän ja pitävän ponnarikampauksen, on yhä turvauduttava muihin vekottimiin. Tätä muoviponnaria on kyllä jokseenkin vaikea saada pois hiuksista, sillä aina johonkin mutkaan jää kutreja kiinni. Se saakin minut kyseenalaistamaan, onko tämä hieno keksintö sittenkään niin hellä hiuksille kuin luullaan? Ehkäpä näissäkin ponnareissa on eroja.
Oletteko te kokeilleet puhelinjohtoponnaria? Toimiiko vaiko eikös?
Ja hei, tänään on vielä mahdollista osallistua blogiarvontaan!

4 comments:

  1. Samaa mieltä! Ei ole mielestäni ollenkaan niin loistava keksintö kuin hehkutetaan. Minulla se myös jää tukkaan kiinni ja on hankala irrottaa, vaikka ei siihen sitten loppujen lopuksi hiuksia ole jäänyt, kun olen sen irti saanut. Ponnari pysyy minulla paikoillaan, mutta se menee helposti vinoon/ponnarinhäntä kääntyy toispuoleiseksi, jollen saa lenkkejä juuri sopivasti aseteltua. Eli minulla on jäänyt tosi vähäiselle käytölle nämä, normilenksut ilman metallipalaa siis edelleen päivittäisessä käytössä...

    ReplyDelete
  2. Ei pysy mun tukassa tuo, mutta kotona ja lenkillä se on mainio. Sinällään ei harmita, koska eivät pahemmin maksa ja on kiva kun voi edes kotona vaihtaa sellaisiin jotka ei rasita tukkaa niin pahasti. Hiusten pituus ei riitä nutturalle, niin jää testaamatta :)

    ReplyDelete
  3. Sama täällä, ei oo toimi ainakaan mulla kuten hehkutettu. Mutta esimerkiksi nutturadonitsien alla tykkään käyttää noita, kun eivät saa aikaan samanlaista kipua päänahassa kuin normiponnarit. Kotona ja sotkunutturoihin nää toimii myös. :)

    ReplyDelete
  4. Mulla on pysynyt kyllä hyvin. mutta mulla on melko karhea hius. Sotkunutturaan kyllä ehdottomasti paras :)

    ReplyDelete

Kiitos kommentistasi, piristit sillä päivääni!
Thank you for your comment, it made my day!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...